אחת ולתמיד: לשלוח קורות חיים יותר מפעם אחת?

אפשר לשים את הדברים על השולחן: תקופת חיפוש העבודה יכולה להיות מעט מאתגרת. כמוכם, מתמודדים על משרה ספציפית עוד מועמדים רבים, כאשר רק אחוז קטן מהם מקבל פנייה מהמגייס להגיע לריאיון פרונטלי אישי. בכדי ליהנות מפניות שכאלו, צריך לדעת בראש ובראשונה איך לרשום קורות חיים. רגע לפני שאתם יוצאים לדרך, עצבו לעצמכם קובץ מרשים עם תבנית מוכנה לעריכת קורות חיים!

שוב ושוב עולה השאלה: האם יש לשלוח קורות חיים לאותה המשרה יותר מפעם אחת? דעו גם אתם: הרושם שאתם יוצרים על המגייס חשוב לא פחות מהניסיון התעסוקתי וההשכלה שרכשתם. אז מתי שליחת קורות החיים פעם נוספת אפשרית, ומתי ממש לא?

לשלוח את המשרה פעמיים בשבוע? בוודאי שלא

מבלי להכיר אתכם, סביר כי גם לכם אין שום כוונה ליצור רושם שלילי על המגייס. ההמתנה איננה נעימה, בטח לא בתקופה שבה אתם מחפשים את האתגר התעסוקתי הבא שלכם. עם זאת, חשוב לקחת כמה דברים בחשבון:

  • לוקח למגייסים זמן לעבור על קורות החיים של כל המועמדים
  • לעתים, הפניות למועמדים מגיעות גם כעבור חודש
  • שליחה אינטנסיבית של קורות החיים שלכם תשלול מכם כל סיכוי

תהליך חיפוש עבודה לוקח זמן, בעיקר מאחר ותהליכי הגיוס אינם מהירים ומתבצעים בהתאם לזמני הארגון/מנהלי משאבי האנוש. היו סבלניים וזכרו כי לעתים, הסבלנות בהחלט משתלמת.

גם התשובה "לא" היא תשובה 

עם שליחת קורות החיים שלכם, הרי שתרצו לקבל פניה אישית מהמגייס וזה מובן. חשוב לזכור כי גם התשובה "לא" היא תשובה לגיטימית שצריך לקבל אותה בהבנה. לכל ארגון ישנם השיקולים שלו, ובהתאם הוא מחליט למי לפנות ואל מי לא. במקרה הזה, התשובה "לא" איננה מגיעה באופן ישיר מהמגייס, אלא בדמות חוסר מענה/תגובה לקורות החיים שלכם. 

ולכן, מיותר לשלוח את קורות החיים פעם נוספת באותו גל גיוס. אל תשקיעו את המשאבים שלכם בהגשת מועמדות לאותה משרה, אלא הפנו אותם לחיפוש משרה חדשה. 

המשרה פורסמה שוב מחדש? הגישו מועמדות!

אז מתי כן ניתן לשלוח פעם נוספת את קורות החיים? בעת שהחברה מפרסמת פעם נוספת את המשרה. לעתים, מתבצע גל גיוס ראשון שאליו מוזמנים מועמדים לריאיון. המגייסים לא תמיד מצליחים למצוא את המועמד הראוי, כך שכעבור חודש או חודשיים לערך, מתפרסמת המשרה פעם נוספת – גל גיוס שני. זהו מקרה קלאסי בו אתם יכולים להגיש מועמדות פעם נוספת. 

מנהלי משאבי האנוש לעתים מפספסים מועמדים נפלאים, הם אינם חסינים מטעויות. איך תוכלו להגדיל את הסיכוי כי הפעם כן יפנו אליכם ויזמנו אתכם לריאיון פרונטלי?

  • ערכו ודייקו את מסמך קורות החיים שלכם
  • הדגישו את תפקידי המפתח שביצעתם שיכולים לסייע לכם לקבל את המשרה
  • עשו שימוש בתבנית עיצוב מוכנה לבניית קורות חיים