טעויות קטנות, מחיר גדול: כשקורות החיים לא עובדים בשבילכם

עוד הרבה לפני שתגיעו לריאיון עבודה פרונטלי, יתבצע ריאיון עבודה מסוג קצת אחר: מגייס או מנהל משאבי אנוש, שיעבור על קובץ קורות החיים שלכם. מסמך ערוך ומקצועי יכול להאיר את דמותכם באור חיובי, אך מסמך שלא ניכרת בו השקעה ורצינות יעשה בדיוק את ההפך.

דעו גם אתם ממה להימנע בכתיבת קורות החיים שלכם, רגע לפני שאתם מתמיינים למשרה הבאה שלכם:

1.שגיאות שפה והקלדה

אתם מעוניינים להגיש מועמדות למשרה? הדרך של המגייס להתרשם מכם היא באמצעות קובץ קורות חיים. יש לכם חצי דקה לערך להרשים את המגייס, ולגרום לו לפנות אליכם טלפונית ולזמן אתכם לריאיון. אמנם התוכן הוא החשוב ביותר, אך הדרך בה אתם עוטפים אותו חשובה לא פחות. לפני שאתם מגישים מועמדות, הבטיחו כי כל התנאים הבאים מתקיימים:

  • עברית תקנית ושפה מכובדת
  • אפס (!) שגיאות הקלדה
  • תיאורים קצרים ומתומצתים
  • מרווח בין השורות ויישור לשני הצדדים

2.מתי עדכנתם את הטלפון בפעם האחרונה?

מדובר אולי על הדבר הטרוויאלי ביותר, אך מסתבר שלא מעט מועמדים נופלים בו. ישנם אנשים שמחליפים את מספר הטלפון וכתובת המגורים בכל כמה שנים. לעתים, שליחת קורות החיים מתבצעת על אוטומט, מבלי שמייחסים חשיבות לפרטי ההתקשרות המצוינים בראש המסמך. כשם שאתם מעדכנים את הרזומה התעסוקתי שלכם, את ההכשרות וההשכלה שלכם, עדכנו גם את הפרטים האישיים. רק דמיינו לעצמכם מצב בו המגייס מעוניין לזמן אתכם לריאיון, אך בקו השני משיבים לו: "סליחה, טעות".

3.רק על עצמי לספר ידעתי

לקובץ קורות החיים מטרה אחת ברורה: לאפשר למגייס להעריך את התאמתכם לתפקיד ספציפי. לא אחת, קובץ קורות החיים הופך למונולוג, ומתרחק מהתכלית המקורית שלו. מסמך קורות חיים אמור לייצג את ההכשרות והרזומה התעסוקתי שלכם בצורה אינפורמטיבית-עניינית. אינכם רוצים להצטייר כיהירים, או כאלו שלא מבינים את מהות קורות החיים. הימנעו מהדברים הבאים:

  • ניסוחים בומבסטים שמטרתם להאדיר את דמותכם
  • "עשיתי את זה…, אני ידוע כ…., אומרים עליי ש…."
  • הוספת המלצות ממעסיקים מבלי שהתבקשתם לשלוח

4.עיבוי משרות ותפקידים

למגייסים ישנו ניסיון רב באיתור מועמדים מתאימים. לעתים, הרצון של המועמד להרשים את המגייס, יוצר בדיוק את ההפך. ברגע שהמגייס זיהה את אותו "עיבוי", קורות החיים כמעט תמיד יפסלו. הבעיה היא ההבנה של המגייס כי אין לכם באמת תואר או הישג מרשים להיאחז בו, כך שאתם מייצרים אותם לעצמכם בדרך מלאכותית. לדוגמא:

  • "הכשרתי צוותים ועובדים רבים" (בפועל: חניכה קצרה של נציגים חדשים)
  • "התקשרות עם עמיתים עסקיים בחו"ל" (בפועל: פגישה אקראית עם קולגות בכנס שנתי)

נסו להימנע ככל הניתן מניסוחים מפוצצים שאינם מייצגים באמת תפקיד שביצעתם. במידה ולבסוף תזומנו לריאיון, הרי שבסופו של דבר יהיה עליכם לספר על הניסיון שלכם פרונטלית, כך שכדאי תמיד להיצמד לאמת.

5."אקטיביסט פעיל בעל אג'נדות ברורות"

אתם לא יודעים מי עתיד לקבל את קובץ קורות החיים שלכם, כך שכדאי להשאיר מחוצה לו עמדות פוליטיות. שמרו על עמדה נייטרלית והביאו לקדמת הבמה אך ורק את הפן המקצועי הרלוונטי להתאמתכם לתפקיד.