כתיבת קורות חיים

החלטתם שאתם צריכים להכין קורות חיים חדשים בין אם השתחררתם מהצבא, התפטרתם, פוטרתם או אתם פשוט חושבים שהגיע הזמן לרענן את קורות החיים שלכם כי עבר הרבה זמן.

קורות החיים שלנו הם מסמך שמשווק אותנו וסוקר את כל הכישורים, הניסיון והידע הרלוונטי שיש לנו להציע לשוק העבודה.

בעצם, זאת דלת הכניסה הראשונה לעולם המשרות שלנו. ולכן, חשוב לכתוב קורות חיים שמשאירים רושם ראשוני טוב ומסקרן על מי שקורא אותם, כדי שנוכל לעבור לשלב הבא של שיחה עם מגייס המשרה.

חשוב לזכור שמעסיקים /מגייסים/ מנהלי כח אדם, מקדישים שניות אחדות על כל מסמך של קורות חיים, כי הרי על כל משרה שהם מפרסמים, מגישים המון מועמדים. לכן חשוב מאוד שקורות החיים שלנו יבלטו ויגרמו להם לעצור שניה ולהביט בקורות חיים שלנו טיפה יותר.

למסמך קורות חיים יש כמה מרכיבים מרכזיים

  • תוכן
  • מבנה
  • עיצוב

בעוד שהמבנה עשוי להשתנות בין משרה למשרה וכנ"ל גם הכישורים שלכם, התוכן והעיצוב הם מרכיבים יחסים די קבועים.

תוכן – מה חשוב להכניס לשם

פרטי יצירת קשר הם החלק שיופיע לרוב בתחילת המסמך, בצורה מאוד ברורה ומובנת הכוללת דרכים ליצירת קשר כמו טלפון, דוא״ל, כתובת אישית, פרופיל פייסבוק ולינקדאין מקצועי. חשוב להכניס את הפרטים האלה ולהקל על המגייס כי הוא כך או כך יחפש אתכם גם שם.
עוד מומלץ שכתובת המייל תהיה כתובת מייל רצינית ולא זאת שהקמנו בגיל 13 שגרמה לנו לצחוק הרבה.

נסיון תעסוקתי
החלק הזה הוא החלק הכי חשוב ומומלץ מאוד לא לקמץ במילים. זה עשוי להיות היתרון שלכם על פני מועמדים אחרים שלא השקיעו בזה מספיק מחשבה.
בחלק זה, תתארו את התפקידים שמילאתם. הגדרת התפקיד, החברה בה עבדתם ובתחומי אחריות שהיו לכם במסגרת התפקיד. מתחת לתיאור התפקיד כתבו בתמציתיות את תחומי העיסוק וכלים או תוכנות שהשתמשתם במידה ויש כאלה.

השכלה
בחלק הזה עליכם לציין מה למדתם, באיזו מסגרת לימודים מקצועי /אקדמאי או תיכונית.
כתבו בכותרת את שם הקורס או התואר ואת שם מוסד הלימודים בו למדתם ומתחת יש לפרט את הידע שצברתם והמיומנויות.
יש הנוהגים לציין גם ממוצע סופי.

שירות צבאי
לחלק מהמעסיקים השירות הצבאי חשוב מאוד ולכן כדאי לציין אותו בקורות החיים שלכם. יש לציין את שם היחידה שבה שירתתם ואת התפקיד שמילאתם. מומלץ לפרט מה כלל התפקיד תוך שמירה על סודיות היכן שצריך. במידה ושירתם בקבע או שהייתם קצינים כדאי מאוד לציין זאת. כנ״ל לגבי שירות לאומי.

מיומנויות וכישורי מחשב
חלק זה משתנה בהתאם לתחום המקצועי אליו אתם מגישים קורות חיים. לרוב הוא יכלול הבנה בסיסית במחשב כולל יישומי מחשב כמו אופיס ואקסל, במידה ויש ידע בתחום ואפילו ידע רחב כדאי לציין זאת עבור המעסיקים.

המלצות
במידה ויש המלצות ניתן להוסיף את המלל "המלצות ינתנו לפי דרישה". לא נהוג לצרף אותם ללא בקשת המגייס.

טיפים לעיצוב

  • לרוב נהוג לכתוב במסך באורך עמוד אחד, אבל במידה ויש לכם ניסיון רב או מספר קורסים/תארים כמובן שרצוי מאוד להוסיף זאת בקורות החיים ולגלוש לעמוד נוסף.
  • נהוג לשלוח קורות חיים בגופן רשמי של arial בגודל 12 אל תצמצמו את השוליים
  • השתמשו בתבליטים ורווחו את השורות
  • הדגישו דברים חשובים בגוף הטקסט אבל אל תפריזו בכך
  • הקפידו על מראה אחיד לאורך קורות החיים
  • אל תשתמשו בצבעים באיורים ותמונות 
  • שימרו את המסמך בקובץ pdf

בהצלחה!