רגע לפני שאתם מגישים מועמדות: קורות חיים לדוגמא…

שוק העבודה קורא לכם, ובקרוב גם אתם תכבשו את האתגר המקצועי הבא! כידוע, כרטיס הכניסה למשרדים קטנים וארגונים גדולים מותנה בריאיון עבודה. בכדי שאכן תזומנו לריאיון שכזה ע"י מנהל משאבי האנוש, עליכם להרשימו תחילה עם קובץ קורות חיים. 

שניה לפני שאתם מתפתים לשלוח את הקובץ הנוכחי למשרה נוספת, חכו. ההמלצה אליכם היא לבצע השוואה בין הקובץ שלכם ובין קורות חיים לדוגמא. לעתים, תגלו כי היכולות והאיכויות שלכם לא באות לידי ביטוי ושעיצוב המסמך לא עומד בסטנדרט הנדרש.

איך קורות חיים לדוגמא יכולים לסייע לכם?

באמצעות דוגמאות של קורות חיים אתם יכולים ללמוד מה לעשות, אך בעיקר מה לא לעשות. חשוב להדגיש כי מנהלי משאבי האנוש מצפים למסמך מאד מסוים – ברמת התוכן והעיצוב. בעת שישנן סטיות מסוימות, הרושם המתקבל הוא של חוסר רצינות. כתוצאה מכך, קורות החיים נפסלים (כן, גם מבלי שזכו להכיר אתכם ואת האיכויות שלכם).

אם לוקחים לדוגמא חיילים משוחררים, הרי שהם שולחים לראשונה בחייהם קורות חיים. בשום מסגרת לא מלמדים איך כותבים, עורכים ומגישים קורות חיים, כך שחשוב שתיחשפו לדוגמאות. 

אז מה הדוגמאות יכולות ללמד אתכם? בין היתר:

  • חלוקת קורות החיים לחלקים שונים: פרטיים אישיים, ניסיון תעסוקתי, לימודים, שירות צבאי ועוד…
  • משפטים קצרים שמעבירים את המסר באופן חד וברור 
  • בחירה בפונט אלגנטי-קלאסי שנעים לקריאה
  • צבע הגופן – שחור (אין מקום לצבעים אחרים)

חשוב מאד: במידה ואתם מעוניינים להשתלב בתעשיית ההיי-טק, חינוך או שיווק, חפשו דוגמאות רלוונטיות בהתאם לסוג המשרה (ישנן דוגמאות כאלו בשפע). מדוע? משום שכך אתם יכולים ללמוד את השפה, הסטנדרט, הדגשים הרלוונטיים ומושגים מעולם התוכן שכדאי לצקת לקורות החיים.

"התרשמתי מ-3 דוגמאות. זה מספיק?"

כל עוד התרשמתם מדוגמאות טובות, בהחלט. מה שחשוב בעיקר הוא איכות קורות החיים אליהם נחשפתם, ופחות הכמות. כל עוד קורות החיים מהם התרשמתם חולקים את אותם אלמנטים, דעו כי ככל הנראה התרשמתם מדוגמאות טובות. (סדר וארגון המסמך, גודל גופן, מרווח, רמת הניסוח, תחימת קורות החיים למספר חלקים, אופי הצגת המשרות – מהמשרה האחרונה לזו שהכי פחות רלוונטית וכן הלאה).

"כמה יעלה לי לכתוב ולעצב קובץ קורות חיים?"

ישנם "מומחי קורות חיים" שמציעים שירות כתיבת קורות חיים. שירות שכזה יאלץ אתכם להיפרד ממאות שקלים. למרות שמדובר על שירות חיוני (לעתים – הכרחי), אינכם צריכים בהכרח להישען עליו. כאן באתר שלנו, תוכלו לכתוב את קורות החיים שלכם ללא עלות! בתוך דקות, גם אתם תוכלו להתחיל את תהליך חיפוש העבודה! איך עושים את זה?

  • בחרו את תבנית העיצוב החביבה עליכם
  • מלאו את פרטיכם האישיים (אל דאגה – אנחנו מנחים אתכם מה למלא והיכן)
  • והנה לכם: קובץ קורות חיים שתוכלו להתחיל להפיץ למגייסים