איך מתכוננים לראיון עבודה?

בשעה טובה הגיע היום המיועד לראיון עבודה אבל אתם לא בטוחים מה נכון ללבוש, איך להתנהג ומה להגיד כדי לצלוח את הראיון ולהשאיר רושם טוב. ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם לעבור את היום הזה בצורה הטובה ביותר.

התכוננו

לא תמיד קל לספר על עצמנו בראיון אישי, והרבה פעמים אנחנו מרגישים נבוכים ולא יודעים מה לאמר ומוצאים את עצמנו נתקעים או מגמגמים. אחרי שיצאנו מהראיון, אנחנו נמצא את עצמנו מנסים לנתח את המצב וכך ניזכר ששכחנו את זה, ולא הזכרנו את זה, מה שיגרום לנו  נורא להתבאס על עצמנו ולהאשים את עצמנו על שלא צלחנו את הראיון.
אז ההמלצה הכי טובה שיש לנו אליכם, למרות שזה נראה הכי מובן, היא – תתכוננו.
תעשו חזרות על שאלות, ספרו לעצמכם, להורים שלכם, לאחים שלכם, לחבר הכי טוב שלכם על עצמכם… זה יעזור לכם לדקדק בצורה הטובה ביותר את המידע שאתם מתכוונים למסור בראיון, ואין מה לעשות אימון עושה אותנו אלופים וזו בדיוק הדרך לעשות את זה.

דברו נכון עם הגוף

הצורה שבה אנחנו מדברים במרחב, היא שפת הגוף שלנו. מרבית התנועות נעשות לא במודע וגם כאן אנחנו יכולים ללמוד על עצמנו המון ולתת לעצמנו לשלוט בשפת הגוף שלנו בצורה נעימה ונוחה.

חשוב לעמוד בצורה יציבה, להביט ישר על המראיין, להימנע מתנועות שפתיים או ידיים, לא להחזיק עט או כל דבר שיכול להפריע לראיון. תוכלו לעשות זאת מול המראה כדי לראות באמת איך אתם נראים שאתם מדברים ולתקן תוך כדי.

התלבשו לפי קוד הלבוש

למראה החיצוני השפעה גדולה על הרושם הראשוני שלכם, לכן חשוב להקפיד על ביגוד נקי ללא כתמים, רמת ניקיון כללית נקיה וריח גוף טוב. חשוב להגיע בצורה ייצוגית לראיון העבודה, בהתאם לתפקיד אליו אתם מנסים להתקבל, כדי שיתייחסו אליכם ברצינות.

שאלות בראיון עובדה

פעמים רבות אנשים לא יודעים מה הולכים לשאול אותם בראיון העבודה, לכן הם מגיעים לחוצים. מומלץ לקרוא וללמוד על החברה שאתם אמורים להתקבל לעבודה אצלה. תוכלו ללמוד הרבה על החברה רק מחיפוש ברשת, ולשאוב מידע לגבי אילו שאלות עשויות לעלות בראיון העבודה.

תהיו אתם

המראיין הוא אדם אובייקטיבי ואין לו עניין להכשיל אתכם, לכן אין סיבה לנסות להתחבב עליו בצורה מאולצת. אין ספק שכימיה עם איש הגיוס יכולה בהחלט להעביר את הראיון בצורה הרבה יותר נעימה, אבל אין צורך לנסות לייצר משהו שאתם לא. תאמינו לנו המגייס מרגיש ויודע לזהות את הדברים עוד מהדלת, הוא בד"כ בעל ניסיון בראיונות עבודה, למד לזהות שפת גוף והרבה פעמים הוא גם לא יהיה זה שיקבל אתכם לעבודה אלא רק מבצע את הניפוי הראשוני שאחריו תיאלצו להגיע לראיון נוסף. אם תהיו מישהו אחר, יהיה לכם קשה הרבה יותר לעבור את הראיון הבא.

גישה חיובית

העצה החשובה ביותר היא לשמור על גישה חיובית ולהיות אופטימים כמה שרק אפשר, ברגע שזאת תהיה הגישה שלכם אתם תראו שהכל ילך הרבה יותר קל.

בהצלחה