מה לא כותבים בקורות חיים?

תפקידם של קורות חיים

קורות חיים הם מסמך המסכם את ההשכלה וניסיון העבודה שלך. הוא לוכד את המידע החשוב ביותר על הכישורים, הכישורים וההישגים שלך.

קורות חיים אינם ביוגרפיה או תיאור מפורט של סיפור חייך. זו לא אוטוביוגרפיה. מטרת קורות החיים היא לסכם את כישוריך לתפקיד אליו אתה מגיש מועמדות על מנת לשכנע את המנהל המגייס שאתה כשיר לתפקיד.

אם אתה מגיש מועמדות למשרה ואין לזה אזכור בקורות החיים שלך אז זה לא קיים או אין לו רלוונטיות למשרה זו.

קורות חיים הם מסמך המספק סקירה כללית של הכישורים, הכישורים והניסיון שלך. זה משמש בדרך כלל בעת הגשת מועמדות לעבודה או התמחות. מטרת קורות החיים היא לספק למעסיק את המידע שהוא צריך לדעת עליך על מנת לקבל החלטה. לרוב, קורות חיים משמשים כחלק מתהליך הגשת הבקשה להעסקה, אך ניתן להשתמש בהם גם בדרכים אחרות כגון הגשת בקשה למלגות או מענקים. קורות חיים לא רק מועילים בקבלת ראיונות אלא גם בקבלת הצעות ממעסיקים שמוצאים שהאישורים והכישורים שלך עונים על הצרכים שלהם.

מתי זה בסדר לכלול משהו בקורות החיים שלך ומתי לא

קורות חיים הם מסמך שיווקי, לא רשימה מקיפה של מידע אישי. זה צריך לכלול את המידע הדרוש שנדרש עבור העבודה שאליה אתה מגיש מועמדות.

יש הרבה דברים שלא כדאי לכלול בקורות החיים שלך. לדוגמה, הגיל, הדת, היסטוריית השכר ומצבך המשפחתי. אתה גם לא צריך לכלול מידע על בריאותך או חיי המשפחה שלך.

קורות חיים הם מסמך המסכם את הכישורים, הניסיון והכישורים שלך. זה מסמך שיווקי עבור עצמך. כשאתם כותבים קורות חיים, חשוב לכלול רק את הדברים הרלוונטיים למשרה אליה אתם פונים. זה יעזור לך להתבלט מהמתחרים ולזכות בראיון עם מנהל הגיוס.

יש הרבה דברים שאתה יכול לעשות כדי להפוך את קורות החיים שלך למושכים יותר למנהל המגייס. הנה כמה כללים וטיפים פשוטים לקורות חיים:

– הסיכום צריך להיות באורך של לא יותר משלוש שורות – ההצהרה האובייקטיבית צריכה להיות באורך של לא יותר ממשפט אחד – אין צורך לרשום שפות או תוכנות מחשב בחלק מערך המיומנויות שלך אלא אם כן הם קשורים ישירות לתפקיד – כלול פרסים או הישגים כלשהם במדור ההשכלה שלך, אבל רק אם הם קשורים ישירות לתפקיד – כלול עבודה התנדבותית בהיסטוריית העבודה שלך אם היא קשורה ישירות למה שהחברה עושה

סוגי המעסיקים שקוראים את קורות החיים ומדוע הם קוראים אותם

קורות חיים הם סיכום קצר של הכישורים המקצועיים והניסיון שלך. זהו מסמך שמעסיקים משתמשים בו כדי להעריך מועמדים פוטנציאליים לתפקיד. ישנם סוגים רבים ושונים של קורות חיים וניתן להתאים אותם לצרכים הספציפיים של מחפש העבודה.

הדבר החשוב ביותר בכתיבת קורות חיים הוא לדעת מה לכלול ומה לא לכלול בהם. זה חשוב כי קורות חיים יכול להיות רק כל כך הרבה מקום והם חייבים להיות תמציתיים על מנת ללכוד את תשומת הלב של המעסיק במהירות.

ישנם סוגים רבים ושונים של מעסיקים שקוראים קורות חיים, אך ייתכן שלחלקם לא יהיה אכפת ממה שאתה רושם בקורות החיים שלך, בעוד שאחרים יקראו רק חלקים מסוימים או חלקים מהם.

יש מעסיקים שלא יקראו את קורות החיים בכלל. אחרים יקראו אותו כדי לראות אם אתה כשיר לתפקיד. אם הם לא מעוניינים, הם ידחו אותך מבלי לקרוא את קורות החיים. אם הם מעוניינים וצריכים לדעת יותר על הכישורים שלך, הם יתקשרו אליך או ישלחו לך אימייל.

ציפיות המעסיק:

-מעסיקים רוצים לדעת אם הפונה כשיר לתפקידו ואם יש לו/ה ניסיון רלוונטי בתחום עבודתם

-מעסיקים רוצים לדעת איזה סוג של אדם מגיש מועמדות למשרה

-מעסיקים רוצים לראות שהמועמדים לקחו פסק זמן מלוחות הזמנים העמוסים שלהם כדי להגיש מועמדות למשרה זו

-מעסיקים רוצים מועמדים שמוכנים לעבוד קשה ולתרום בכל דרך אפשרית

המעסיק רוצה לדעת:

-אילו כישורים יש לך? אילו כישורים אנחנו צריכים? האם יש לך ניסיון רלוונטי? כמה זמן אנחנו יכולים לצפות לאדם הזה

כיצד להימנע מטעויות בקורות החיים שלך שעלולות לעלות לך בעבודה

אתה מקצוען ואתה יודע מה לא לכתוב בקורות חיים. אבל, לעתים קרובות אנשים עושים טעויות שעלולות לעלות להם בעבודה. הנה חמישה דברים שאסור לכתוב בקורות החיים שלך:

1. "אני המועמד הטוב ביותר לתפקיד"

2. "אני מומחה בנושא זה"

3. "אני מחפש עבודה עם שעות גמישות"

4. "אני רוצה לעבוד מהבית"

5. "אין דומה לכישורים שלי"

קורות חיים הם ייצוג כתוב של הכישורים והניסיון שלך, אבל זה יכול להיות גם הגורם להרבה טעויות. עליך לכתוב קורות חיים נקיים ותמציתיים שיביאו לך ראיון.

הטעות הראשונה שאנשים רבים עושים היא לא לכתוב את קורות החיים שלהם בצורה ברורה. זה צריך להיות קל להבין מה עשית, מה היית רוצה לעשות ולמה אתה מושלם לתפקיד.

הטעות השנייה היא לא לכלול את כל המידע הרלוונטי על עצמך בקורות החיים שלך. זה יכול לכלול את ההשכלה שלך, היסטוריית העבודה, הסמכות או כל מידע אחר שיכול לעזור לך להשיג את העבודה.